Stadslandbouwpark in Maasmechelen?

Op 31 oktober 2016, over deze onderwerpen: Gemeenteraad

Eind september stonden de kranten vol spectaculaire artikels over gekissebis tijdens de informatievergadering over het Stadslandbouwpark in Maasmechelen. Over het project zelf stond helaas niet veel in die artikels. Daarom informeert de N-VA u graag terdege daarover.

Waarover gaat het?

De Vlaamse Bouwmeester en de Vlaamse overheid – niet de gemeente Maasmechelen – kozen twee jaar geleden de terreinen waar onlangs het OLS werd gerealiseerd uit voor een pilootproject dat van het woonuitbreidingsgebied een recreatief landbouwpark kan maken. Pas in de laatste fase van dit project kan de gemeente zich eventueel engageren om een herbestemming door te voeren.

Wat is de stand van zaken?

Een masterplan met verschillende scenario’s wordt voorgelegd aan grondeigenaren, omwonenden en het geïnteresseerde publiek. Dat was het opzet van de infovergadering die met een sisser afliep.

Wat is het standpunt van de N-VA?

Voor de N-VA is het project geen kerntaak noch een prioriteit voor het gemeentebestuur. Dat wil niet zeggen dat we dit proefproject willen tegenwerken, maar we willen wel inzetten op een voldoende én deftige dialoog met de burger over dergelijke projecten om te komen tot een draagvlak. Net zoals in de dossiers over de windmolens, de Nieuwe Bunders en zo vele anderen zal ook hier de N-VA zijn afspraak met de kiezer nakomen  door ook dit project inhoudelijk en kritisch te bekijken.

U kan alle info terugvinden op www.vlaamsebouwmeester.be.