N-VA: “Gouverneur zal onderzoek openen naar toewijzing gemeentelijk sportpark”

Op 19 juli 2018, over deze onderwerpen: Gemeenteraad

De N-VA-fractie in de gemeenteraad heeft klacht neergelegd bij gouverneur Herman Reynders tegen de beslissing van de gemeenteraad om het gebruiksrecht van het gemeentelijk sportpark toe te kennen aan de vzw Jeugdvoetbal Maasmechelen. De gouverneur wordt gevraagd de subjectiviteit bij de toewijzing te onderzoeken en in tussentijds de toewijzing te schorsen.

Fractieleider Gerard Colson diende de klacht in. Gemeenteraadslid Bert Dexters beet zich eerder al vast in dit dossier.

“Er was geen objectieve, openbare procedure én de vzw wordt bestuurd door de man van voormalig schepen Ramaekers (CD&V) en quasi enkel personen die kandideren voor CD&V dit najaar. Om nog maar te zwijgen van informatie die de burgemeester niet deelde met de gemeenteraad. Die combinatie bevestigt ons vermoeden van subjectiviteit. Daarnaast bevat het dossier grote hiaten én het gelijkheidsbeginsel ten aanzien van andere sportclubs wordt geschonden omdat deze vzw niet alle energiekosten moet dragen, terwijl andere clubs dat wel moeten.”, zo luidt het.

Als bijlage (zie rechts) kan u de volledige klacht terugvinden.