Wat is er aan de hand in politiek Maasmechelen? Gerard Colson (N-VA) reageert!

Op 9 november 2017, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, OCMW-raad, Politieraad, Sociale Huisvestingsmaatschappij

Met 4 raadsleden die voortaan onafhankelijk zetelen én 1 verhuisbeweging was het de laatste weken erg onrustig in de Maasmechelse politiek. Maar laten we u vooral geruststellen: eigenlijk is er bitter weinig aan de hand. De bestuurscoalitie tussen N-VA, CD&V en Open VLD staat nog steeds stevig overeind. Er is nog voldoende steun in de gemeenteraad om Maasmechelen verder te besturen.

De gebeurtenissen van de voorbije weken stralen af op iedere politieke partij: ook zij die het anders willen doen. Het was geen mooi schouwspel als je het ons vraagt. Dit komt de geloofwaardigheid van de politiek in het algemeen niet ten goede. Want politiek hoort niet hierover te gaan, maar over iets totaal anders: toekomstvisie, ambitieus besturen, zaken in beweging zetten. En over niets anders.

Volgens ons is er de voorbije jaren veel gedaan, maar is er de komende jaren nog veel meer te doen. En ook in het laatste jaar van deze bestuursmeerderheid ligt er nog werk op de plank. Verkiezingsjaar of niet, N-VA wil de mouwen opstropen.

We doen dat onder meer met Erik en Martin, die met een goed financieel resultaat binnen het OCMW éénmalig de gemeentekas te hulp schieten in 2017. En we doen dat ook met gemeenteraadsleden Gerard, Bert, Nathalie, Veerle en mezelf, die kritisch zijn voor onszelf en onze coalitiepartners, als waakhond in de gemeenteraad. Maar ook met Jan en Bert die sociale huisvestingsmaatschappij Maaslands Huis mee besturen.

De Verandering Werkt. Het is nu zaak méér te veranderen, méér de handen uit de mouwen te steken, méér te werken. Wij zijn nog niet tevreden en zullen niet op onze lauweren rusten. Voor u, de Maasmechelaar.

Gerard Colson
fractieleider N-VA