Toerismeminister Ben Weyts subsidieert Vakantiehuis Fabiola

Op 11 december 2015, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, OCMW-raad

Vlaams minister van Toerisme Ben Weyts investeert via Toerisme Vlaanderen in Maasmechelen. De subsidies worden toegekend in het kader van ‘Toerisme voor Allen’ en gaan naar de realisatie van een nieuw project van Vakantiehuis Fabiola in Mariahof, die met 65.000 overnachtingen per jaar een absolute trekpleister is.

Het project Thomasbos is een onderdeel van het domein Vakantiehuis Home Fabiola. Het omvat de realisatie van vier schakelbare vakantiechalets en een 'sensory-huis' gericht op kinderen, jongeren of volwassenen met een ernstige mentale en/of meervoudige handicap. Voor deze doelgroep is momenteel nauwelijks aanbod. Het Thomasbos, dat Toerisme Vlaanderen ondersteunt met 362 200 euro subsidie, komt tegemoet aan de behoefte aan kleinschalige en/of afzonderlijke vakantieverblijven voor gezinnen of andere leefgemeenschappen met één of meer leden met zeer ernstige beperkingen. Het sensory-huis zal een recreatieve meerwaarde realiseren voor deze doelgroep die doorgaans niet kan genieten van gewoon ontpanningsaanbod.

Het nieuwe project werd geopend op de 50-jarige verjaardag van Vakantiehuis Fabiola, aan de vooravond van hun opendeurdag.