Programma 2018: Veel gedaan, nog meer te doen.

De Kracht van Verandering gaat soms trager dan we zouden willen, maar ze heeft de voorbije jaren gewerkt. De trendbreuk van 2013, waarbij de N-VA en Open VLD de hand reikten aan CD&V om samen een meerderheid te vormen, heeft geloond. De tanker is van richting veranderd en er is door velen sterk werk geleverd.

Binnen de meerderheid kwamen we niet altijd even goed overeen. Zoals in elk goed huishouden waren er soms meningsverschillen, maar diende er toch beslissingen te worden genomen. Over onder andere de windmolens en de ontwikkeling van de Nieuwe Bunders was dat zo. Er waren moeilijke dossiers waar de neuzen niet altijd in dezelfde richting stonden, maar vijf jaar na de start van deze coalitie zitten we nog steeds dagelijks rond de tafel. En elke keer weer vinden we een compromis. We bouwden de gemeenteschuld en het personeel af waardoor budgetten vrijkwamen om diverse projecten te realiseren, zowel nu als in de volgende legislatuur. En dit in het belang van u, de Maasmecheleaar.

Meteen ook het bewijs dat verschillende meningen elkaar soms vinden, maar soms ook niet. Voor ons is het duidelijk: men kan beslissingen nemen zonder de N-VA, maar men heeft het bijzonder moeilijk om goede beslissingen te nemen zonder de N-VA. De Nieuwe Bunders is daar het beste voorbeeld van. Two wrongs don’t make a right.

De tanker is gekeerd in de goede richting, maar dat alleen is onvoldoende. We varen nog niet snel genoeg. Het is tijd om de turbo aan te zetten. Met het credo ‘Veel gedaan, nog meer te doen’ trekken wij naar de kiezer. Wij zijn nog niet tevreden. De toekomst van Maasmechelen ligt bij mensen met ambitie, die nog verder vooruit willen met Maasmechelen.

Wij staan klaar om verder de handen uit de mouwen te steken met concrete programmapunten, ideeën en acties. Een aanbod aan de kiezer dat niet te nemen of te laten is, maar waarover we tijdens onze toer door Maasmechelen in 2018 graag van gedachten wisselen met u.

Ons programma komt weldra online, maar je kan hem ook alvast bestellen via maasmechelen [at] n-va.be.