OCMW start 3de wijkwerking met vrijwilligers in Opgrimbie

Op 10 maart 2015, over deze onderwerpen: OCMW-raad

Begin 2013 besliste de vernieuwde OCMW-raad in extremis om het tweede dienstencentrum De Balans niet in gebruik te nemen. In plaats daarvan wordt op termijn wel in elk kerkdorp een wijkwerking opgestart. Na Uikhoven (Ukever Sjakel) en Mariaheide (Het Contact) wordt nu een derde wijkwerking opgestart in Opgrimbie. Dat De Balans niet opende, veroorzaakte heel wat commotie, maar het alternatief is beter en bereikt op termijn meer mensen in hun eigen omgeving. Dat bij alle wijkwerkingen zo veel volk opdaagt, toont de interesse én de nood aan de wijkwerking. De belangrijkste bedoeling is de sociale contacten in de wijk te stimuleren om zo de vereenzaming tegen te gaan. De 3de wijkwerking komt elke tweede en vierde woensdag van de maand van 12 uur tot 16 uur samen in het gemeenschapscentrum in Opgrimbie, Hoekstraat 1. Op 11 maart start de werking om 12 uur met een middagmaal en aansluitend rond 13 uur volgt een ontspannende activiteit.