N-VA Lanaken-Maasmechelen kiest nieuw bestuur

Op 27 februari 2011

De afdeling N-VA Lanaken-Maasmechelen heeft op donderdagavond 24 februari 2011 een nieuw bestuur verkozen onder het goedkeurend oog van Vlaams Parlementslid Lies Jans.

De nieuwe voorzitter van de afdeling is Jan Valgaeren, 46 jaar oud en bedrijfskundig directeur van beroep. Hij krijgt de taak de afdeling te leiden naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2012, samen met kersvers ondervoorzitter Andy Pieters (22), industrieel ingenieur bij een agentschap van de Vlaamse Overheid.

Maar liefst één derde van de leden kwamen opdagen voor de verkiezing in Zaal Friedheim te Maasmechelen. Het bewijs dat de partij een zeer actieve ledenbasis heeft in de Maasgemeenten. Maar liefst 10 leden werden verkozen tot bestuurslid.

N-VA Lanaken-Maasmechelen heeft voorlopig slechts één mandataris, gemeenteraadslid Piet Van Berkel in Lanaken, maar de partij wil daar in 2012 verandering in brengen.

"Ook in Maasmechelen moeten we durven kiezen voor verandering. Tijd voor een efficiënt en democratisch bestuur, met oor en oog voor de problemen van de inwoners.", aldus het nieuwe afdelingsbestuur.