Maandag al sloophamer voor openluchtzwembad

Op 20 februari 2010

"Op de zitting van de Raad van State van vorige dinsdag heeft de rechter gezegd dat we de uitspraak binnen de week kunnen verwachten. De rechter zal zich uitspreken over de vraag of de beslissing van het gemeentebestuur om het zwembad te slopen, wettelijk is of niet. Wij vragen daarom aan de burgemeester om contact op te nemen met de aannemer en die afbraak tenminste uit te stellen tot na de uitspraak van de Raad van State. Eenvoudig uit democratisch respect voor de rechtbank", zeggen Arturo Moro en Thomas Heijens van de PVDA.

Ook Andy Pieters van N-VA sluit zich aan bij deze eis. "Ik sluit me aan bij de collega's van VB, CD&V en PVDA, die een klacht indienden bij de Raad van State. Vanuit democratisch oogpunt valt de sloop zeker en vast te betreuren. Zeker aangezien de Raad van State deze week nog een uitspraak zal doen over de vraag of de beslissing van het gemeentebestuur om het zwembad te slopen wettig was of niet. Het zwembad slopen nog voor de uitspraak er is, komt neer op het negeren van de democratische rechtstaat", vindt Pieters.

Het zwembad slopen nog voor de uitspraak van de Raad van state, is niet democratisch

"De aanbesteding is gebeurd, de werken zijn toegewezen en we kunnen die niet meer uitstellen", zegt burgemeester Georges Lenssen. "Uit de info die ons bereikte van de Raad van State blijkt dat de gemeeente in het gelijk zal worden gesteld en dat we het zwembad mogen afbreken. Wachten zal niet veel soelaas brengen."