Nieuwe bestuursploeg voor N-VA Maasmechelen

Op 15 maart 2016, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws

De leden van N-VA Maasmechelen kozen afgelopen week een nieuw afdelingsbestuur. De 51-jarige Jan Valgaeren, beroepsmatig ziekenhuisdirecteur, doet er een tweede termijn als voorzitter bij en haalt ook vele nieuwe gezichten binnen, waaronder vooral jongeren en vrouwen. De gemiddelde leeftijd van het bestuur ligt daardoor 4 jaar lager dan voordien. Michael Gryncewicz is de nieuwe ondervoorzitter.

“Onze leden kozen een sterk bestuur om naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 te gaan. Ons team breidt bovendien uit met diverse mensen van diverse maatschappelijke geledingen, met allemaal één ding gemeen: de ijver om te blijven werken aan een straffer Maasmechelen.”, zegt voorzitter Jan Valgaeren.

Valgaeren wordt in zijn rol bijgestaan door ondervoorzitter Michael Gryncewicz (41) uit Vucht. Michael is vader van twee kinderen, projectleider in de telecomsector én voormalig voorzitter van het oudercomité Sint-Jan in Eisden. “Ons ledenaantal is de laatste jaren blijven stijgen. Met de nieuwe bestuursploeg, maar ook met vele anderen die klaar staan om ons te steunen richting 2018, hebben we de ambitie om minstens bijkomende zetels te halen in Maasmechelen.”, zegt ondervoorzitter Michael Gryncewicz.

MEER VROUWEN EN JONGEREN

Bij de nieuwe gezichten vallen vooral de dames en de jongeren op. Van het uittredend bestuur blijven Roos Seys (fractiemedewerker), Pasquale Di Monaco (ledenverantwoordelijke), Virgilios Bratou (penningmeester), Gaby Marolt en alle mandatarissen deel van het afdelingsbestuur. De nieuwe bestuursleden zijn terug te vinden op deze website onder 'Wie is wie?', maar zullen ook voorgesteld worden in het volgende huis-aan-huisblad.