Erik Ver Berne trekt N-VA lijst

Op 11 juli 2018, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws

Met de slogan “Veel gedaan, nog meer te doen” gaat de N-VA op 14 oktober naar de gemeenteraadsverkiezingen. Huidig OCMW-voorzitter en schepen van welzijn Erik Ver Berne (53 jaar) trekt de lijst. Samen met nieuwe, jonge kandidaten, huidige mandatarissen en bestuursleden wil de N-VA ook de komende jaren meebesturen in Maasmechelen.

De verandering werkt.

De N-VA heeft afgelopen legislatuur de tanker doen keren en daarmee het verschil gemaakt. De gemeentefinanciën werden terug op orde gebracht en het personeel werd afgeslankt. Voor het eerst sinds mensenheugenis dook de werkeloosheid onder de 10% en daalde het aantal leefloners met 7,4%. De gedane verkiezingsbeloftes uit 2012 om binnen het OCMW te bezuinigen en te herstructureren zonder te raken aan de sociale voorzieningen werden integraal uitgevoerd. Ondanks de budgettaire krapte werd er toch nog behoorlijk geïnvesteerd. Veiligheid en migratie maar ook het onderhoud van onze wegen en patrimonium en het verder uitwerken en bewaken van een rechtvaardig sociaal beleid zijn de grote uitdagingen voor de volgende legislatuur.

Met een gedreven ploeg en met een degelijk programma ‘Veel gedaan, nog meer te doen’, gaan we voor een veilige thuis in een welvarend Maasmechelen