Bevraging: u ligt vooral wakker van OLS en sluikstorten

In december lanceerden we een bevraging aan alle inwoners van Maasmechelen, zowel via dit huis-aan-huisblad als online. De bevraging werd door vele inwoners gesmaakt en ingevuld. Met kritische en constructieve reacties vooral. Daarvoor willen we u alvast bedanken.

Naast het feit dat een grote meerderheid van de deelnemers N-VA een betere score geeft dan de voltallige meerderheidsploeg, is vooral duidelijk geworden dat de financiële gevolgen van het OLS op de maag van de Maasmechelaar lag. Terecht, volgens ons. ‘Schoenmaker, blijf bij uw leest.’, zeiden we daar reeds overig in ons vorig krantje.

Maar ook het sluikstorten is een doorn in het oog van de Maasmechelaar. Voor N-VA is dit een extra stimulans om samen met de bevoegde schepen te bekijken waar het gemeentebestuur een tandje kan bijsteken: door nieuwe initiatieven, bijkomende investeringen of een herziening van de belastingen. We nemen die handschoen op. Uiteraard niet zonder een oproep aan iedereen die in onze gemeente passeert om ook effectief te stoppen met sluikstorten.

Wat ook opviel: de Maasmechelaar wil geen beloftes horen, maar wil resultaat zien op het terrein. N-VA zal ook die handschoen opnemen en de handen uit de mouwen steken voor Maasmechelen.

Iedereen die contactgegevens naliet via de bevraging zal nog een persoonlijk bericht ontvangen. Omdat uw input voor de N-VA waardevol is.