Andy Pieters trekt onze lijst in 2024 !

Op 17 januari 2023, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws

“De Maasmechelaar moet opnieuw centraal staan”

Vorige maand kondigden we aan dat Andy Pieters, kabinetschef en woordvoerder van Limburgs minister Zuhal Demir, de lijst zal trekken voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2024. Vier jaar na zijn laatste zitting als voorzitter van de gemeenteraad keert hij terug langs de grote poort en gaat hij de strijd aan met huidig burgemeester Raf Terwingen (cd&v). Bergaf met Raf is voor Andy geen optie meer.

In de vorige periode was je gemeenteraadsvoorzitter. Is er veel veranderd sinds toen?

Andy: “We hebben toen een steen in de rivier verlegd met onze ploeg. We verbeterden de werking van het OCMW, zorgden voor een afslanking van het ambtenarenkorps, bespaarden op het politieke apparaat, startten wijkwerkingen op voor senioren en schaften de dienstenbelasting af. We floten de burgemeester terug als hij ging keuvelenmet de extremistische Grijze Wolven in Eisden. Maar sinds de N-VA niet meer in de gemeenteraad zetelt, maken we geen vorderingen meer.”

Waarom is het huidige gemeentebestuur niet goed bezig?

Andy: “Ze leggen zich neer bij de verkeersonveiligheid en de hoge armoedecijfers. Ze doen weinig om handelaars en verenigingen het leven te vergemakkelijken. We hebben nood aan een andere coalitie, een andere burgemeester en een gedurfder beleid in het belang van onze inwoners.”

Wat zal jij beter doen?

Andy: “We hebben nood aan een ploeg die de daad bij het woord voegt. Dat vormt een contrast met het beleid van de huidige burgemeester. Hij beweert de verkeersveiligheid aan te pakken, maar laat vreemd genoeg verkeersremmers weghalen. Burgemeester Raf Terwingen ging de kansarmoede terugdringen. Wat blijkt? Sinds hij de sjerp draagt, is de kinderarmoede met zeven procent gestegen.”

Wat is voor jou een absolute prioriteit?

Andy: “De veiligheid moet beter. Het politiekorps moet uitgebreid worden en de agenten hebben nood aan een goede uitrusting, zodat ze zich gesterkt voelen in de vuurlinie. Investeren in onze politiemensen is investeren in de bescherming van de Maasmechelaar.”

Je werkt voor een erg doortastende minister. Een voorbeeld voor Maasmechelen?

Andy: “Zuhal Demir is de meest doortastende politica van het land en als de kiezer het wil, zullen we een vleugje van die doortastendheid naar Maasmechelen brengen. Na tien jaar aanmodderen, kunnen we dat meer dan gebruiken.”

Wij wensen Andy veel succes!