Andy Pieters

Bestuurslid

Andy Pieters is sinds 2013 de vertegenwoordiger van Jong N-VA in het partijbestuur. Hij is al sinds 2010 actief binnen de jongerenvleugel, ondermeer als provinciaal coördinator voor de provincie Limburg.

Industrieel ingenieur

Andy studeerde af aan de XIOS Hogeschool Limburg, tegenwoordig uHasselt, als industrieel ingenieur bouwkunde. In 2010 ging hij aan de slag bij de Vlaamse waterwegbeheerder nv De Scheepvaart. Daar begon hij als districtshoofd waterwegbeheer en groeide hij door tot beleidsmedewerker Ontwikkeling Industrieterreinen, Grondbeheer en Stimuleren Binnenvaart.

Enige Zweedse coalitie in Limburg

Na de lokale verkiezingen in 2012 werd Andy Pieters provincieraadslid in Limburg. Dat mandaat gaf hij na enkele maanden aan zijn opvolger om zich te focussen op andere zaken: zijn professionele loopbaan en de gemeentepolitiek in Maasmechelen. Daar werd hij in 2013 immers voorzitter van de gemeenteraad in een zogenaamde ‘Zweedse coalitie’ van N-VA met CD&V en Open VLD. Dit is overigens de enige Zweedse coalitie van Limburg.

Eerste opvolger Limburgse lijst

Bij de Vlaamse verkiezingen op 25 mei 2014 was Andy eerste opvolger op de Limburgse kieslijst die aangevoerd werd door Vlaams parlementsvoorzitter Jan Peumans. Hij behaalde daar een mooie score met meer dan 10 000 voorkeurstemmen.